Nicolette in het kort

Klantgericht, commercieel, ondernemend, enthousiast, teamplayer, raadgever, humor, doelmatig, doorzetter, pragmatisch, gevoelsmens, loyaal, met mensenkennis en een beetje eigenwijs.

Opleiding

  • Middelbare hotelschool
  • Hoge Hotelschool – Marketing Management – NIMA B
  • Diverse opleidingen commercieel & leidinggevend
  • Projectmanagement – Prince2
  • Allround zwemonderwijs
  • Examinator Nationale zwemdiploma’s
  • Gedelegeerde Nationale Raad Zwemveiligheid

Werkervaring

  • Commercieel manager
  • Allround zwemonderwijzer
  • Key accountmanagement
  • Credit management
  • Teamleider
  • Trainer

Passie

  • Gastvrijheid
  • Communicatie
  • Klanttevredenheid
  • Dienstverlening
  • Zwemonderwijs in de breedste zin van het woord
  • Teams

Meer in detail

Opleiding

Met de Middelbare- en de Hoge hotelschool op zak ben ik direct na mijn studie in het bedrijfsleven gaan werken. Eerst jarenlang bij Heineken en later ook bij Manpower en Intrum Justitia. Allemaal commerciële functies waarin relatiebeheer en persoonlijk contact centraal staat. Daar kan ik mijn passie voor klanttevredenheid en persoonlijk contact goed kwijt. Ik vind gastvrijheid geweldig en haal veel voldoening uit gedrag dat daarbij hoort. Veel vragen stellen, je klant ècht leren kennen en zijn of haar behoeften onderzoeken. Zonder het commerciële aspect uit het oog te verliezen. Ik geloof heilig dat investeren voor de baten uit gaat. Dus eerst vanuit intrinsieke motivatie veel geven, dan word je daar zeker weten voor beloond. Natuurlijk moet dat in balans zijn.

Zwemonderwijzer

10 jaar geleden heb ik mijn hart gevolgd en mij laten omscholen tot zwemonderwijzer. Zwemmen is al heel mijn leven mijn passie. Ik word er zo blij van als ik in het water lig. Met mijn kinderen heb ik altijd veel gezwommen vanaf dat ze 16 weken oud waren. Zwemles is fantastisch! Het was een spannende beslissing destijds om de switch te maken van het bedrijfsleven naar zwemles maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Nu is het tijd geworden om mijn liefde voor zwemmen en mijn passie voor gastvrijheid te bundelen. Dus om mijn hart te volgen en de moed te hebben spannende besluiten te nemen……dus “van hard en moet naar hart en moed”.

Gastvrijheid

Sinds ik zwemles geef ervaar ik dat gastvrij gedrag en klantgerichtheid enorm gewaardeerd wordt door bezoekers van het zwembad maar vanuit medewerkers en management nog te vaak een onderbelicht aspect is. Of een kwestie van wel willen maar niet weten hoe. Veel zwembaden redeneren vanuit zichzelf en onvoldoende vanuit de behoefte van de bezoeker. Nu veel baden risicodragend worden en dus hun eigen exploitatie rendabel moeten draaien wordt klanttevredenheid, persoonlijke aandacht en gastvrijheid van levensbelang. Communicatie speelt daarin wat mij betreft een centrale rol.

Het belang van zwemles

Het is van groot belang dat zwembaden transparant gaan worden over hun zwemlessysteem. Hoe wordt er les gegeven en waarom op die manier? Wat mogen ouders verwachten en wat wordt er van ouders verwacht? Docenten moeten vaardig worden in het contact met ouders en uitkijken naar dat contact in plaats van het te schuwen omdat ze niet weten hoe. Ontspannen communicatie en heel veel plezier is de sleutel tot succesvol leren zwemmen.

Ik zie het als mijn missie om ouders te overtuigen van het belang van goed leren zwemmen. Dus -vaardig en daardoor zwemveilig zijn. Ik hoop zo dat ouders bereid zijn te gaan denken aan zwemles als een onderdeel of fase van de opvoeding die leuk is en heel veel plezier oplevert. Niet als een topic op een actie lijst die even snel moet worden afgevinkt maar net als de basisschool een fase die met veel plezier doorlopen wordt. Heel Nederland zwemveilig is een fantastisch uitgangspunt. Omdat ik dat zo belangrijk vind ben ik examinator Nationale Zwemdiploma’s en gedelegeerde bij de Nationale Raad Zwemveiligheid. Omdat ik het niet kan laten geef ik nog steeds op invalbasis zwemles. Het zorgt er ook voor dat ik aansluiting behoud met de werkvloer wat mij helpt bij het begeleiden van medewerkers.

Schrijven

Ik ben blogs gaan schrijven voor mijn eigen website. Ze worden ook regelmatig geplaatst worden op de site van de ZwembadBranche. Voor de Nationale Raad Zwemveiligheid mag ik ook columns schrijven. Ik schrijf over mijn belevenissen in de praktijk van zwemles geven maar ook over zwemzaken uit de maatschappij die mij opvallen en mijn aandacht trekken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden dus plaats gerust een reactie.